Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/server835645/ftp/migracja/zsrmietne.cal24.pl/public_html/plugins/system/nrframework/NRFramework/SmartTags.php on line 90
Zespół Szkół w Miętnem koło Garwolina - Aktualności ZS Miętne

Ułatwienia dostępu

Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Miętnem

Miętne, ul. Główna 49, 08-400 Garwolin    25 682-30-88   zsmietne@mietne.edu.pl    BIP  

 

Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Miętnem z roku na rok coraz bardziej udowadnia, że regionalna placówka edukacyjna może zapewnić uczniom i nauczycielom edukację na europejskim poziomie. Szkoła od lat zaangażowana jest w realizację finansowanych przez Unię Europejską projektów o charakterze międzynarodowym, będących okazją do wzmacniania kompetencji kluczowych oraz zawodowych. W tym roku aż 47 uczniów szkoły pojechało do Włoch i Grecji.

Wiosna tego roku zaowocowała dwoma dwutygodniowymi międzynarodowymi mobilnościami, które objęły swoim zasięgiem w sumie aż 47 uczniów szkoły. We Włoszech odbył się projekt realizowany dzięki przyznanej ZS w Miętnem akredytacji programu Erasmus+, a w Grecji z funduszy programu FERS (Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027).

W kwietniu uczniowie pojechali do Włoch, gdzie realizowali projekt w uczniami z Istituto VOLTA. Ich zadaniem było przygotowanie na stronę www słowniczka branżowego z tematyki związanej z mechaniką, branżą maszyn rolniczych oraz prowadzeniem działalności w branży motoryzacyjnej. Z kolei w maju młodzież pojechała do Grecji, gdzie partnerem było 3-cie Liceum w Katerini. Ich tematyka mobilności dotyczyła zagadnień związanych z branżą logistyczną i turystyczną w Polsce i Grecji. Podzieleni na grupy uczniowie przygotowali prezentacje m.in. na temat energii słonecznej czy najciekawszych atrakcji turystycznych regionów.

Ogromną zaletą wyjazdów międzynarodowych jest możliwość pracy i poznania uczniów z innych europejskich szkół. Tym bardziej, że zwykle współpraca przebiega w bardzo przyjaznej atmosferze. Kolejną jest udział w urozmaiconych zajęciach. Są wśród nich zarówno zajęcia stacjonarne, warsztaty terenowe, gry miejskie, wykłady z ekspertami, wizyty w europejskich przedsiębiorstwach i instytucjach, jak i warsztaty cyfrowe czy językowe. Wszystkie te działania mają na celu wzmocnienie kluczowych kompetencji uczniów, z których najważniejsze są: językowe, cyfrowe, społeczne, osobiste i kulturowe. Co ważne, w każdej mobilności bierze udział grupa uczniów ze zmniejszonymi szansami edukacyjnymi. Często jest to dla nich okazja, by po raz pierwszy wyjechać za granicę. To działanie wpisuje się zarówno w politykę szkoły, jak i Standardy Erasmusa.

Zajęcia projektowe trwały 10 dni, a w weekendy był czas wolny, podczas którego uczniowie brali udział w wycieczkach krajoznawczych poznając najciekawsze atrakcje regionów. We Włoszech są to np. Wenecja czy Triest, a w Grecji – masyw Meteory i rejs na malowniczą wyspę Skiathos.


- Wiosna była w tym roku niezwykle owocna w naszej szkole, jeśli chodzi o działania międzynarodowe – mówi Jolanta Nafalska, koordynatorka projektów w ZS w Miętnem. – Młodzież wraca z tych wyjazdów tak zadowolona i z tak silnym przekonaniem, że edukacja ma naprawdę duże znaczenie w ich życiu, że jest to dla naszej placówki ogromną zachętą, by starać się o kolejne dofinansowania.

Wiosna tego roku zaowocowała dwoma międzynarodowymi mobilnościami, które objęły swoim zasięgiem w sumie aż 47 uczniów naszej szkoły! Projekty odbyły się we Włoszech i Grecji. Pierwszy z nich realizowany był w ramach akredytacji przyznanej nam w Programie Erasmus+, a drugi – dzięki finansowaniu z funduszy programu FERS (Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego).

Nasza szkoła od lat angażuje się w działania w obszarze zapewniania uczniom i nauczycielom możliwości dokształcania się w ramach europejskich mobilności. Dzięki przyznanym nam funduszom dajemy możliwość coraz większej grupie wzięcia udziału w projektach, które mają wszechstronny wpływ na kształcenie kadry pedagogicznej i młodzieży, także tej ze zmniejszonymi szansami, która zawsze otrzymuje w procesie rekrutacji dodatkowe punkty, pozwalające im korzystać z walorów wartościowych działań edukacyjnych.

W tym roku głównymi celami realizowanych projektów były:

  • Wzrost kompetencji kluczowych na poziomie ponadpodstawowym z naciskiem na: językowe (głównie język angielski), cyfrowe, społeczne, osobiste i kulturowe.
  • Wzrost wiedzy przedmiotowej, w szczególności z: informatyki, geografii, historii i wiedzy o społeczeństwie.
  • Wzrost kompetencji osobistych dzięki pracy w ramach metody projektowej w międzynarodowym środowisku oraz późniejszym działaniom promocyjnym i upowszechniającym. 
  • Wzrost kompetencji nauczycieli z zakresu wiedzy dydaktycznej i nabycie umiejętności korzystania z innowacyjnych narzędzi edukacyjnych dzięki wymianie dobrych praktyk.
  • Zapewnienie równych szans edukacyjnych poprzez eliminowanie barier oraz stworzenie środowiska edukacyjnego, które aktywnie wspiera uczniów o mniejszych szansach.
  • Potwierdzenie uczestnictwa w projekcie Erasmus+ poprzez uzyskanie certyfikatów. 

Każdy z projektów obfitował w urozmaicone zajęcia pozwalające zrealizować założone cele. Były to zajęcia w szkołach partnerskich, wykłady prowadzone przez ekspertów z danej dziedziny, warsztaty cyfrowe, wizyty w przedsiębiorstwach tematycznie związanych z tematem mobilności oraz zajęcia językowe, w tym gry terenowe, podczas których uczniowie ćwiczyli komunikację i przełamywanie barier w języku angielskim. Zajęcia projektowe realizowane były w międzynarodowych grupach projektowych, a rezultaty materialne wypracowywane w dwóch językach: polskim i angielskim, a w przypadku mobilności we Włoszech – także w języku włoskim.

Viva l’Italia

W dwutygodniowym projekcie we Włoszech, realizowanym w terminie 07-20.04.2024 (wraz z podróżą) o numerze 2023-1-PL01-KA121-SCH-000123327 (w ramach akredytacji Erasmus+) wzięli udział uczniowie z klas o profilach technik pojazdów samochodowych, mechanizacji rolnictwa i agrotroniki. Szkołą przyjmującą była Istituto VOLTA. Zadaniem projektowym uczestników było przygotowanie słowniczków branżowych, które miały zostać po powrocie wykorzystane na lekcjach przedmiotowych. Z tego też powodu uczestnicy odwiedzali lokalne warsztaty mechaniczne i inne miejsca, które pozwoliły im zebrać potrzebne informacje, a następnie umieścić je na dedykowanej stronie internetowej. Dużą gratką dla naszych szkolnych miłośników techniki były zajęcia z robotyki w pracowni włoskiej szkoły.

W weekend uczniowie brali udział w zajęciach kulturowych, które poszerzyły ich wiedzę kulturową, historyczną i geograficzną na temat Włoch. Odwiedzili m.in. miasto Triest z najsłynniejszym punktem m. in. Risiera di San Sabba, pięciopiętrowym, ceglanym kompleksem, który podczas II wojny światowej funkcjonował jako nazistowski obóz koncentracyjny, Oslavia Osarium: pomnik-mauzoleum upamiętniający żołnierzy I Wojny Światowej czy miasto na granicy ze Słowenią - Gorizia. Gra miejska poprowadziła uczniów po głównych punktach miejscowości - muzeum, kościele, rynku.

Zíto i Elláda!

W Grecji realizowany był projekt o numerze 2022-2-PL01-KA122-SCH-000101633 finansowany z funduszy programu FERS. Wzięli w nim udział uczniowie z profili: Technik spedytor, Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej, Technik żywienia i usług gastronomicznych. Zrealizowany on został w dniach 05-18.05.2024 (wraz z podróżą), a szkołą partnerską było greckie liceum nr 3 w Katerini. Temat mobilności brzmiał „Perspektywy branży logistycznej i turystycznej w Polsce i w Grecji w obszarze prowadzenia biznesu hotelowego i organizacji łańcucha dostaw: uwarunkowania lokalne, gospodarcze, historyczne, społeczne i ekologiczne”. Każda z grup skupiła się na zagadnieniach tematycznie związanych z ich zainteresowaniami zawodowymi. Powstały prezentacje w programie CANVA dotyczące np. kosztów energii elektrycznej w Polsce i Grecji, energii słonecznej, ciekawych miejsc turystycznie w Podkarpackiem i Pierii. 

W weekend młodzież miała okazję wziąć udział w wycieczce do Meteorów, masywu skalnego i świątyń zawieszonych między niebem a ziemią oraz w rejsie na wyspę Skiathos.

Wszyscy uczniowie wrócili usatysfakcjonowani, a my myślimy już o realizacji kolejnych międzynarodowych projektów. Uczcie się i bądźcie czujni! 😊

 

Zapraszamy uczniów i uczennice klas drugich, kształcących się w zawodach technik hotelarstwa ,  technik żywienia i usług gastronomicznych, technik pojazdów samochodowych,  klas trzecich: technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, technik handlowiec, technik architektury krajobrazu  do udziału w rekrutacji do projektu "Europejska Jakość, realizowana w ramach programu współfinasowanego przez Unię Europejską. Projekt krótkoterminowy"  Europejska Jakość" o numerze 2023-1-PLO1-KA122-VET-000129741 współfinasowany przez Unię Europejską, Sektor Kształcenie i Szkolenie Zawodowe.

Celem projektu jest rozwój kompetencji osobistych uczniów uczestniczących w mobilnościach stażowych, poszerzenie kwalifikacji zawodowych, poprawa umiejętności komunikowania się w językach obcych, poprawa wyników nauki szkolnej osiąganych przez uczniów o mniejszych szansach..

Uczeń biorący udział w projekcie nie ponosi kosztów finansowych.

Wszystkie informację oraz instrukcję jak i w jakich terminach złożyć dokumentację rekrutacyjną do projektu znajdziecie w Regulaminie rekrutacji i pozostałych załącznikach.

Zachęcamy do składania zgłoszeń – termin ich przekazania do Sekretariatu Szkoły lub do wychowawców do 30/05/2024 r. 

Pozdrawiam Jolanta Nafalska
Załączniki:
PlikOpisRozmiarOstatnia modyfikacja
Pobierz plik (zalacznik1.2.doc)zalacznik1.2.doc 89 kB2024-05-23 07:23
Pobierz plik (zalacznik1.4.doc)zalacznik1.4.doc 75 kB2024-05-23 07:23

W dniach 18-19 Kwietnia w Miastku (woj. pomorskie) odbyła się 7. edycja Ogólnopolskiego Konkursu „Technik OZE wszystko może”. Po raz kolejny na podium znaleźli się uczniowie z Zespołu Szkół w Miętnem.

Od 2016 roku w Miastku (woj. Pomorskie) organizowany jest ogólnopolski konkurs „Technik OZE wszystko może”, który skierowany jest dla uczniów szkół średnich kształcących się w kierunku technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Konkurs organizowany jest przez tamtejszy Zespół Szkół Ogólnokształcących i Technicznych. W zmaganiach, od kilku edycji, biorą udział uczniowie Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica w Miętnem.

Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 18-19 Kwietnia. Konkurs tradycyjnie podzielony był na dwie części: w pierwszej praktycznej uczniowie mieli za zadanie wykonać instalacje wodną zakończoną elektrozaworami, do których należało doprowadzanie zasilania prądem elektrycznym. W części drugiej – teoretycznej młodzież musiała wykazać się wiedzą na temat odnawialnych źródeł energii (OZE).

Organizatorzy zapewnili uczestnikom dodatkowe atrakcje. W piątkowy poranek uczniowie odwiedzili elektrownię szczytowo-pompową w Żydowie. Obecnie odbywa się tam remont jednej z trzech turbin produkujących energię elektryczną. Po kompleksie elektrowni uczestników konkursu oprowadzali jej pracownicy, którzy opowiedzieli o wieli tajnikach swojej pracy.

Tuż przed podsumowaniem konkursu uczestnicy wzięli udział w wykładzie prowadzonym przez Anitę Bednarek z firmy Goodvalley. Podczas ponadgodzinnej prelekcji zaprezentowane zostały biogazownie wybudowane przez przedsiębiorstwo, a także ich znaczenie na rynku energii w Polsce.

Zespół Szkół Miętnem reprezentowali Alan Ochmański oraz Piotr Kutwiński. Obaj są uczniami kierunku technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Drużyna z naszego powiatu zajęła 3. miejsce! Na wynik złożyła się suma punktów uzyskanych wspólnie za część praktyczną oraz indywidualnie z części teoretycznej. Uczniów przygotował Sławomir Poświata – wieloletni nauczyciel przedmiotów zawodowych. Opiekę nad uczniami podczas konkursu sprawowali Jakub Nowak oraz Jacek Bieniawski. Jest to kolejny sukces uczniów miętnieńskiej szkoły w konkursie. W poprzednich latach nasi uczniowie również stawali na podium.

Tegoroczny sukces jest efektem wieloletniej pracy nauczycieli, którzy stale rozwijają się w kierunku odnawialnych źródeł energii. Zespół Szkół w Miętnem kształci młodzież w tym kierunku nieprzerwanie od 2013 roku. Przez ponad 11 lat wyposażono pracownie dydaktyczne w profesjonalny sprzęt do pozyskiwania zielonej energii, na którym na co dzień trenują uczniowie. Absolwenci szkoły każdego roku  rozpoczynają pracę w branży OZE. Obecnie rynek pracy czeka na kolejnych techników w tym zawodzie.

 tekst i fotografie Jakub Nowak

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszą jakość na naszej stronie.