Projekt o numerze 2022-2-PL01-KA122-SCH-000101633, zatytułowany "Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i kadry dzięki międzynarodowej mobilności", otwiera przed uczniami Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica w Miętnem drzwi do niezapomnianej edukacyjnej przygody w Grecji!
Zaplanowana na okres od 6.05 do 17.05.2024 (+ 2 dni na podróż) zagraniczna mobilność da szansę 28 uczestnikom z naszej szkoły na wszechstronny rozwój kluczowych umiejętności oraz na zdobycie cennych kompetencji językowych i kulturowych.
Rekrutacja do projektu rozpoczyna się 28.02.2024
Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, w ramach I osi priorytetowej: Umiejętności, Działanie 1.7 „Mobilność ponadnarodowa”, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, na zasadach programu Erasmus+.
Dzięki finansowaniu zewnętrznemu udział w projekcie dla uczestników jest bezpłatny!
Dofinansowanie z projektu UE: 216 127,75 PLN
Celem głównym projektu jest nabycie kompetencji kluczowych u uczniów/uczennic w tym m.in.:
w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, w zakresie wielojęzyczności, w zakresie kompetencji cyfrowych, osobistych, społecznych oraz w zakresie uczenia się.
Głównym działaniem w projekcie jest wyjazd edukacyjny grupy naszych uczniów do Grecji.
W trakcie 10-dniowego pobytu w Grecji, uczniowie wezmą udział w różnorakich formach edukacyjnych, takich jak lekcje stacjonarne, warsztaty, spotkania oraz zajęcia terenowe, prowadzone w szkole partnerskiej razem z greckimi rówieśnikami, wszystko w języku angielskim. Oprócz zasadniczego programu edukacyjnego, dwa dni mobilności oraz czas wolny po zajęciach zostaną wykorzystane na aktywności kulturowe, integracyjne i relaks, co umożliwi uczestnikom głębsze zrozumienie greckiej kultury i tradycji.
Tematyka i program projektu zostały przygotowana w taki sposób, aby zrealizować cele projektu. Spodziewanymi rezultatami będzie nabycie lub wzmocnione kompetencji kluczowych uczestników:
- w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
- w zakresie wielojęzyczności;
- matematyczne oraz w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
- cyfrowe;
- osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
- obywatelskie;
- w zakresie przedsiębiorczości;
- w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Spodziewamy się, że projekt przyniesie uczniom nie tylko nowe umiejętności, ale także rozszerzy ich horyzonty kulturowe i językowe.
Szczegóły rekrutacji:
Zachęcamy do udziału w projekcie uczniów i uczennice kształcących się w zawodzie Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych, Technik Hotelarstwa, Technik Urządzeń i Energetyki Odnawialnej, Technik Spedytor klas III-IV, którzy będą mogli zgłosić się do rekrutacji. W ramach tego procesu, zostanie wybranych 28 uczestników.
Formularze aplikacyjne będą dostępne w sekretariacie naszej szkoły oraz na naszej oficjalnej stronie internetowej. Wybór kandydatów odbędzie się zgodnie z kryteriami określonymi w regulaminie rekrutacji.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania czy potrzebujecie dodatkowych informacji, serdecznie zachęcamy do kontaktu z koordynatorką projektu, panią [wstaw nazwisko].
Harmonogram procesu rekrutacji:
28.02.2023, godz.10:00: Rozpoczęcie rekrutacji
06.03.2023, godz.12.00: Zakończenie przyjmowania zgłoszeń
07.03.2023, godz.12.00: Publikacja listy wstępnej
08.03.2023, godz.10.00: Możliwość złożenia odwołań
11.03.2023, godz. 15:00: Ogłoszenie finalnej listy uczestników
Załączniki:
Regulaminu Rekrutacji
Zał. 1 Formularz zgłoszeniowy - Uczeń
Zał. 2 Wzór umowy z uczestnikiem wraz z załącznikami
Zał. 3 Klauzule informacyjne
Zał. 4 Zakres danych